Loading...
Szabályzat 2018-03-10T15:33:54+00:00

Szabályzat

A VERSENYEKEN VALÓ RÉSZVÉTEL KIZÁRÓLAG A VERSENYSZABÁLYZAT MARADÉKTALAN ELFOGADÁSÁVAL LEHETSÉGES!!!

2018.éves Bajnokság általános Rövid leírása.

Sprint kupa sorozat általános leírása, jellemzői:

I/1.  Mini-Sprint- /MS/ :

– Éves Bajnokság:

3-6 futamból álló kupa sorozat,  szabadidős-amatőr sportesemény.

– Versenyzői engedély (regisztráció) kiváltása és egyéb sportolói feltételek:-

Éves M&B Team Tagság kiváltása.

Érvényes B kategóriás jogosítvány.

Érvényes jogosítvánnyal nem rendelkezők, orvosi alkalmassági igazolással.

Szabályismereti vizsga. (Minimum Vizsga) Évente az első verseny előtt.

A vezető versenyző döntése alapján választhat, hogy navigátort használ, így a navigáció

előnyével kíván jobb eredményt elérni, vagy navigátor nélkül a navigáció hiányát vállalva  az ebből fakadó súlycsökkentéssel kíván jobb eredményt elérni.

( Navigátor csak bukóketreccel szerelt autóban engedélyezett.)

Mini Sprintben 18 év alatti csak Szülői kérelemmel és nyilatkozattal, orvosi alkalmassági igazolással                    indulhat.A navigátor kötelező, aki csak a szülő, vagy a szülő meghatalmazottja lehet.

(Kizárólag csak bukóketreccel felszerelt autóval.)

18 év alatti navigátorként csak Szülői kérelemmel és nyilatkozattal, indulhat.

A vezető csak a szülő, vagy a szülő meghatalmazottja lehet.

Speciál szakaszok – „pálya”

– Pálya:-.1500-5000m-ig Kis átlagsebesség. Ügyességi elemek – bója, vagy 2 egymásra

Fűzött személyautó gumiabroncs. A rendező döntése alapján adott lassítók esetében

alkalmazható a „menekülő utas” lassító.

– Járművek és biztonsági feltételek:

– Versenyautó /autó/ és versenyfelszerelések:

MS/S Széria (Gyári) csoportban:

-Tűzoltó készülék

-Min. 4 pontos biztonsági öv (gyártói)/ ( Homológ ajánlott, de nem kötelező)

-Csak „E” jelzésű gumiabroncs,

-Min. „E” jelzésű bukósisak,

-Műszálat nem tartalmazó ruházat és cipő.

MS/H Hobby csoportban:

-Tűzoltó készülék.

-Min. gyártó által gyártott megfelelő minőségű versenyülés.

-Min. 4 pontos biztonsági öv. ( Homológ ajánlott, de nem kötelező)

– Csak„E” jelzésű gumi abroncsok

-Min.”E” jelű bukósisak.

-Műszálat nem tartalmazó zárt egyrészes overál. Zárt bőr vagy velúr cipő.

MS csoportban.

-Bukócső

-Tűzoltó készülék.

-Min. gyártó által gyártott megfelelő minőségű versenyülés.

-Min. 4 pontos biztonsági öv. ( Homológ ajánlott, de nem kötelező)

– Csak„E” jelzésű gumi abroncsok

-Min.”E” jelű bukósisak.

-Műszálat nem tartalmazó zárt egyrészes overál. Zárt bőr vagy velúr cipő.

A MS  versenyek egyéb jellemzői:

Az ügyességi elemekkel (természetes és mesterséges) nehezített, adott speciál szakasz teljesítése, melynek végén, a célt követően egy adott zónában történő kötelező megállási feladatot kell végrehajtani. Az a versenyző nyer, aki a kevesebb idő alatt hibátlanul teljesíti az adott S.Sz-t!

A versenyzőnek kötelezően részt kell venniük, az adminisztratív és a gépátvételen és a speciál szakasz (pálya) megismerését, memorizálását elősegítő pályabejáráson!

I/2. Rally-Sprint- /RS/ :

– Éves Bajnokság

3-6 futamból álló kupa sorozat,szabadidős-amatőr sportesemény.

– Versenyzői engedély (regisztráció) kiváltása és egyéb sportolói feltételek:-

– Éves M&B Team Tagság kiváltása.

– Érvényes B kategóriás jogosítvány.

– Érvényes jogosítvánnyal nem rendelkezők, orvosi alkalmassági igazolással.

– Szabályismereti vizsga. (Minimum Vizsga) Évente az első verseny előtt.

-Versenyzői múlt.

-18 év alatti csak Szülői kérelemmel és nyilatkozattal, orvosi alkalmassági igazolással indulhat.

A navigátor csak a szülő, vagy a szülő meghatalmazottja lehet.

-18 év alatti,navigátorként csak Szülői kérelemmel és nyilatkozattal, indulhat.

A vezető csak a szülő, vagy a szülő meghatalmazottja lehet.

Versenyzői múlt:-

5 éven belüli, minimum MS. vagy MS. szintű autósport rendezvényen történt

balesetmentes verseny befejezésének igazolása, vagy 10 éven belüli minimum MS. szintű

autósport licenc, vagy előfutóként, jegyzőkönyvezett baleset (a verseny megszakításával

járó baleset) mentes verseny teljesítése esetén indulhat először a versenyző az adott  kategóriájában.

Versenyzői múltnak számít a minimum 2 befejezett Szlalom verseny vagy Rábaring-i Tesztedzéseken való részvétel is.

-Speciál szakaszok – „pálya”

4Km –12Km Közepes átlagsebesség. Ügyességi elemek – 2, vagy 3 egymásra

fűzött személyautó gumiabroncs.

A rendező döntése alapján adott lassítók esetében alkalmazható a „menekülő utas” lassító.

– Járművek és biztonsági feltételek:-

– Versenyautó és versenyfelszerelések:

Rally Sprint:

-Bukócső. ( Homológ ajánlott, de nem kötelező)

-Tűzoltó készülék.

-Min. gyártó által gyártott megfelelő minőségű versenyülés. . ( Homológ ajánlott, de nem kötelező)

-Min. 4 pontos biztonsági öv. . ( Homológ ajánlott, de nem kötelező)

-Min.”E” jelű bukósisak.

-Műszálat nem tartalmazó bokánál és csuklónál zárt egyrészes overál.

-Zárt bőr vagy velúr cipő.

A Rally Sprint  versenyek egyéb jellemzői:

Az ügyességi elemekkel (természetes és mesterséges) nehezített, adott speciál szakasz teljesítése, melynek végén, a célt követően egy adott zónában történő kötelező megállási feladatot kell végrehajtani. Az a versenyző nyer, aki a kevesebb idő alatt hibátlanul teljesíti az adott S.Sz-t!

A versenyzőnek kötelezően részt kell venniük, az adminisztratív és a gépátvételen és a speciál szakasz (pálya) megismerését, memorizálását elősegítő pályabejáráson!

Egyéb jellemzők leírása :

– Egy rendezvényen belül, ha mindkét versenyző joga, illetékessége megállapítható a vezetés szempontjából, akkor, külön nevezéssel, de ugyan azon versenyjárművel is elindulhatnak. Ha a speciál szakasz megengedi a szakasz utáni azonnali visszahajtást a rajt előtti gyűjtőbe, akkor a Mini Sprint-be és a Rally Sprint-be is lehetséges! Csak akkor vezethet, mind két versenyző, ha a versenyjármű ülése és öve mindkét versenyző részére megfelelően beállítható.

Egy versenyre, egy versenyautóra, maximum három vezető nevezést lehet beadni, amennyiben a fent írtakat betartják, illetve a versenyjármű üzemben tartója, vagy tulajdonosa ehhez írásban hozzájárult!

– Az MS csoportban indulók abszolútban nem, csak kategória értékelésben vehetnek részt.

 Sportszerű viselkedés:

– A versenyző köteles sportszerűen és a szabályok alapján viselkedni és tevékenykedni a rendezvényeken. A versenyző felelős a segítői, szervizesei magatartásáért is. A rendezvényeken kívül pozitívan, sportszerűen kell képviselnie sportágainkat.

– Sportszerűtlen magatartás esetén, felfüggesztett rajtengedély megvonástól, akár Egyesületi Tagság visszavonásig lehet büntetni.

I/3 Nevezések: 

I/3/A – Versenykiírások

– Az adott versenyre minimum, a rendező honlapján, az adott rendezvény előtt 30 nappal kell közzétenni a versenykiírást.

I/3/B – Nevezési díjak

Nevezési díjak:

– Mini Sprint 10.000Ft / nevezés

– Rally Spinrt 18.000Ft / nevezés

– Biztosítási díj /autó

I/3/B/1 – Nevezési /lap/

– A nevezéseket, a versenykiírásban megadott módon és formában kell teljesíteni a versenyzőknek.

– A hivatalos nevezési lapot géppel, vagy olvasható módon nyomtatott betűkkel kell kitölteni és aláírni, majd az adminisztratív átvételen átadni.

I/3/C – Előnevezés

– Az adott versenykiírásban megadott módon kell a verseny nevezést elküldeni.

I/3/D – Helyszíni nevezés

– A versenyre a helyszínen is lehet nevezni, amennyiben ezt a rendező /szervező/ a versenykiírásban engedélyezi. A helyszínre az olvashatóan és hiánytalanul kitöltött nevezési lapot kell hozni és az adminisztratív átvételen az adminisztratív átvétel szabályai szerint kell le adni. Ebben az esetben a helyszínen (adminisztratív átvétel) kell fizetni a helyszíni nevezési díjat.

(Helyszíni nevezés összege: a nevezési díj + 25%)

I/3/E – Biztosítások

Biztosítási díjak: – A rendező által, az adott biztosítóval megkötött szerződés alapján.

A versenykiírás alapján.

– A kiírásban közölt biztosítási díjat a rendezvény helyszínén, az adminisztratív átvételen kell befizetni, ha a  versenykiírásban a rendező /szervező/ másként nem rendelkezik.

I/4 Minimumvizsgák

– Minden versenyzőnek,évente az első versenye előtt írásos minimum vizsga lapot (teszt lap) kell kitöltenie, melynek eredményessége esetén indulhat a versenyeken.

I/5 Versenyjármű regisztrációk és gépátvételek

– Minden a kupában, vagy a bajnokságban induló autónak, versenyjárműnek évente Műszaki nyilvántartásba vételen kell részt venni.

– Minden rendezvény előtt gépátvételen kell minden autónak, vagy versenyjárműnek részt venni, sikeres adminisztrációs átvételt követően.

– A sikeres adminisztratív átvétel után, a versenyzőnek kötelessége a nevezési lapot leadni a gépátvételen és ellenőriznie kell a műszaki bizottság kategória besorolását. Amennyiben nem ért egyet a műszaki bizottság kategória besorolásával, 20 percen belül jeleznie kell a versenyigazgatónak a panaszát, írásban.

I/6 Kategóriák

MS – Mini Sprint

MS/S (Széria – Gyári)                                                

MS/S-1 – 1000cm3-ig 2wd

MS/S-2 – 1400cm3-ig  2wd

MS/S-3 – 1600cm3-ig  2wd

MS/S-4 – 2000cm3-ig  2wd

MS/S-5 – 2500cm3-ig  2wd

MS/S-6 – 2500cm3-tól 2wd vagy 4wd

MS/H (Hobby)

MS/H-1 – 1000cm3-ig  2wd

MS/H-2 – 1400cm3-ig  2wd

MS/H-3 – 1600cm3-ig  2wd

MS/H-4 – 2000cm3-ig  2wd

MS/H-5 – 2500cm3-ig  2wd

MS/H-6 – 2500cm3-tól 2wd vagy 4wd

MS  (Bukócsőves)

MS-1 – 1000cm3-ig 2wd

MS-2 – 1400cm3-ig  2wd

MS-3 – 1600cm3-ig  2wd

MS-4 – 2000cm3-ig  2wd

MS-5 – 2500cm3-ig  2wd

MS-6 – 2500cm3-tól 2wd vagy 4wd

Díesel és a Turbos autók cm3x 1.7 szorzóval indulnak.

Kupák (kiírható)

MS-Suzuki kupa

MS-Lada 1 kupa (1600cm3-ig)

MS-Lada 2 kupa (1600cm3-tól)

MS-BMW kupa

MS- Fwd kupa (Front hajtás)

MS- Német kupa

MS- Francia kupa

MS- Japán kupa

MS- Egyéb kupa (Angol,olasz,stb)

 

RS – Rally Sprint

 RS-1 – 1000cm3-ig 2wd

RS-2 – 1400cm3-ig 2wd

RS-3 – 1600cm3-ig 2wd

RS-4 – 2000cm3-ig 2wd

RS-5 – 2500cm3-ig 2wd

RS-6 – 2500cm3-től 2wd vagy 4wd

Díesel és a Turbos autók cm3x 1.7 szorzóval indulnak

Kupák                                          

RS-Suzuki kupa

RS-Lada 1 kupa (1600cm3-ig)

RS-Lada 2 kupa (1600cm3-tól)

RS-BMW kupa 2500cm3-ig

RS- Fwd kupa (Front hajtás)

RS- Német kupa

RS- Francia kupa

RS- Japán kupa

RS- Egyéb kupa (Angol,olasz,stb)

– A Verseny kiírásban kiírt kategóriák minimum létszáma: 3 elrajtolt autó. Abban az esetben, ha nincs meg a minimális létszám a versenyzőket a következő magasabb kategóriába kell sorolni.

Az adott versenyrendező, ebben az esetben, egyéb plusz kupát is kiírhat igény esetén.

I/7 Műszaki szabályok

-Minimum 2 kg-os tűzoltó készülék, megfelelően rögzítve, egy mozdulattal kivehető módon.

– Külső áramtalanító.

-Első hátsó megfelelően rögzített vonószem megfelelő jelöléssel. (Piros nyíl)

A rendezvényen, a sportoló által vezetett, gépjárműnek kifogástalan műszaki állapotban kel lennie. Továbbá a rendezvény előtt (közvetlenül) a gépjárművön, a megfelelő karbantartásokat el kell végezni, vagy elvégeztetni, különös tekintettel a karosszéria, üzemanyag ellátó berendezések, futómű, kormánymű, fékberendezésekre. Továbbá a gépjárművet megfelelő szakműhelyben rendszeresen és szakszerűen karban kell tartani.

A rendezvényen induló gépjárműnek szerkezetileg megfelelőnek kell lennie a típus kereskedelmi forgalomba hozott kivitellel, vagy adott és megfelelő szakműhelyben szakszerűen, versenycélra lehet átalakítani, melynek meg kell felelnie a Biztonsági és Technikai szabályoknak, valamint rendszeresen és megfelelően ellenőrzött, és karbantartottnak kell lennie a gépjárműnek. Az esetleges átalakítások esetében, a sportolónak kell vállalnia a felelősséget a megfelelő és szakszerű átalakításért.

  1. Rendezvények lebonyolítása

– A versenyzőnek az előre megadott időpontban kell megjelennie az átvételeken.

– A rajtlistát minden versenyzőnek le kell ellenőriznie és amennyiben a versenyző álláspontja szerint valamely adat nem megfelelő, akkor a kifüggesztést követő 20 percen belül a versenyigazgató felé panasszal kell élni.

II/1 Átvételek

– A versenyzőnek az előre megadott időpontban kell megjelennie az átvételeken, az un. „Átvételi idő lista” és vagy a versenykiírás alapján.

– Azon versenyzők esetében, akik egy gépjárművel többen kívánnak indulni, egy írásos kérelmet kell benyújtaniuk az adminisztratív átvételen (II/1/A – 1), melyben fel kell tüntetni a gépjármű adatait és az indulni kívánó versenyzők nevét. Ebben az esetben a rendező intézkedik arról, hogy ne közvetlen egymás után rajtoljanak az érintett versenyzők.

– Két átvételt különböztetünk meg. Az adminisztratív átvételt és a gépátvételt.

– A nevezési lapot az adminisztratív átvétel sikeres teljesítése után a versenyzőnek vissza adják, amit (nevezési lap) a gépátvételre magával kell vinnie és ott a műszaki ellenőröknek át kell adnia. A gépátvételen a műszaki bizottság beírja az általa meghatározott kategóriát. Ha a versenyző ezzel nem ért egyet akkor 20 percen belül a versenyigazgatóhoz kell fordulnia panasszal. A versenyző köteles meggyőződni róla, hogy a gépátvevők milyen kategóriát állapítanak meg.

A versenyzőnek a nevezési lapot a gépátvevőknél kell hagynia.

– A versenykiírásban a rendező más eljárási módozatot is előírhat ( adminisztratív és a gépátvételek sorrendje, illetve a nevezési lap kezelésével kapcsolatban).

II/1/A – Adminisztratív átvétel

Az adminisztratív átvételen be kell mutatni a versenyzőnek a következő dokumentációkat.:

– Az egyesületi tagsági kártyát vagy az igazoló szelvényt.

– Kitöltött Nevezési lap.

– Személyazonosító igazolvány,Lakcím kártya

– Jogosítvány,(ha nem rendelkezik érvényes jogosítvánnyal,akkor orvosi alkalmassági igazolás)

– 18 év alatti személy,Szülői kérelmet és nyilatkozatot,

– A befizetést igazoló szelvényt vagy bizonylatot.

Az adminisztratív átvételen kiosztásra kerül:

  • Esetleges végrehajtási utasítások, rendezői itiner (szükség szerint) átadása, vagy

közlése ezek elérhetőségéről. Esetleges kérelmek beadása.

  • Gépjárművekre felragasztandó dokumentációk (kötelező matrica) átadása.

II/1/B Gépátvétel:

A gépátvétel, minden Mini Sprint és Rally Sprint verseny előtt kötelező.

Gépjármű ellenőrzése. Első sorban a biztonsági felszerelések szemrevételezéssel

történő ellenőrzése és beazonosítása..

A gépátvételre, csak megfelelően karban tartott és a műszaki szabályzatoknak megfelelő

gépjárművel lehet megjelenni.

Az adminisztratív átvételen kapott felragasztandó dokumentációk, megfelelő helyre való

felragasztása után lehet megjelenni a gépátvételen.

  • 1 – Gépjármű fékpróba.
  • 2 – Gépjármű szemrevételezéses ellenőrzése.
  • 3 – Versenyfelszerelések és kötelező tartozékok ellenőrzése: – versenyruházat, bukósisak,

Elakadás jelző háromszög, eü. doboz, szerelő ponyva, min. 120 l.-es szemetes zsák.

II/2 Versenyzői eligazítás 

– A versenyzői eligazítás helyét és időpontját a versenykiírásban kell közzétenni, ha változás történik, azt a hivatalos hirdető táblán közzé kell tenni.

– A versenyzői eligazításra minden olyan sportolónak kötelessége részt venni, aki sikeresen teljesítette az átvételeket.

– A versenyzők a rendezvénnyel kapcsolatban kérdéseket tehetnek fel.

– A rajtszám osztás, a versenyzői eligazítás végén kerül lebonyolításra. Amennyiben az

előnevezés lett előírva a rendező, az adminisztratív átvételen is kioszthatja a rajtszámokat.

– Amennyiben a versenyen kiadásra kerül menetlevél, azt a versenyzői eligazítás végén a rajtszámokkal együtt kell kiosztani, vagy az adminisztratív átvételen.

II/3 Pályabejárás

– A pályabejárás minden rajtlistán szereplő és induló versenyzőnek kötelező.

– A pályabejáráson, a versenykiírás alapján, vagy a versenyre benevezett gépjárművel, vagy

civil széria gépjárművel kell teljesíteni (versenykiírás alapján).

– A pályabejárást úgy kell a versenyzőnek végrehajtani, hogy számítania kell más, akár civil közlekedőkre is. Külön engedély (pl.- lezárt ellenőrzött szakasz esetén: – behajtani tilos, bal oldali forgalmi sáv) nélkül a pályabejárás során sem sérthetőek meg a KRESZ szabályai.

– A pályabejáró gépjárművel, a pályabejáráson erőcsúsztatási manővert tilos végrehajtani.

– A pályabejáráson, a rajt, az ügyességi elemek (lassítók, terelők), a jelölt rádióspontok, a cél és a stop helyszíneit különös gonddal (kiemelten) kell regisztrálni.

– A pályabejárás során, amennyiben a versenyző a speciál szakaszon vitatható részt, vagy elemet észlel, akkor azt a rendező, vagy a versenyigazgató felé egyértelműsítési célzattal jelezni kell, amit a versenyzői eligazításon is szóvá kell tennie.

II/5 Szervízpark

– Szerviz tevékenységet, csak a kijelölt szerviz területen szerelő ponyván folytathat a versenyző a balesetbiztonsági szabályok betartásával.

– A szerviz parkban szolgálatot teljesítő sport bíró utasításait a versenyzőnek be kell tartania.

– A szerviz parkban a megengedett legnagyobb sebesség 20Km/h. Mások és saját testi épségére figyelemmel kell óvatosan közlekednie. Ezen szabály érvényes mindenkire aki belép a szerviz területre.

– Amennyiben a rendező előírja csak szerelő ponyván lehet szerviz tevékenységet folytatni.

– A versenyzőnek kijelölt, vagy elfoglalt szerviz helyet, abban az állapotban kell elhagyni, amilyen állapotban a versenyző azt elfoglalta.

– Az esetleges szemetet köteles a versenyző az általa hozott min. 120l.-es szemetes zsákba gyűjteni. Ha a rendező nem tud biztosítani olyan helyet ahova a versenyző a verseny után a szemetet lerakja, akkor a versenyzőnek az összegyűlt hulladékot el kell szállítania a verseny helyszínéről egy olyan helyre ahol azt szabályosan lerakhatja.

– Amennyiben a szerviz parkból felvezetéssel tud eljutni a versenyző a rajt gyűjtő állomásra, akkor a rendező által megadott időpontban és helyen (általában a szerviz park kijárati pontja)  fel kell sorakoznia.

– Amennyiben a szerviz parkból a rajt gyűjtő állomásig felvezetés nélkül juthat el a versenyző, abban az esetben a szerviz parkból kellő időben kell távoznia ahhoz, hogy lassú biztonságos sebességgel el tudjon jutni a rajt gyűjtő állomásig.

– A szerviz park és a speciál szakasz között a maximális haladási sebesség, 30Km/h. Mások és saját testi épségére figyelemmel kell óvatosan közlekednie. Ezen szabály érvényes mindenkire aki ezen szakaszon közlekedik.

II/6/D – Zászló jelzések

– A speciál szakaszon zászló jelzések lehetnek. A zászló jelzést, csak mellényt viselő SB. adhat. Amennyiben zászló jelzés történik, a versenyzőnek az adott színű zászló jelzésnek megfelelően kell eljárni. Amennyiben a versenyző, a SB. kézzel történő jelzését, vagy a zászló jelzést figyelmen kívül hagyja, kizárással büntethető.

Kék zászló: Gyorsabb autó érkezik a versenyző mögött, így arra figyelmeztet, hogy engedje el az őt előzni készülőt. Ha az adott sportoló a verseny folyamán minimum kétszer ezt figyelmen kívül hagyja, akkor időbüntetéssel kell sújtani. Ha a kék zászlót a rajt kijáratánál (kör S.Sz.-ok esetében) lengetik, az arra figyelmezteti a versenyzőt, hogy forgalom van a pályaszakaszon, kihajtásnál legyen óvatos.

Sárga zászló: Fokozott figyelemmel kell vezetni és fel kell készülni a lassításra, az esetleges kikerülésre mert a pályán, vagy közvetlenül mellette valamilyen akadály várható. Versenytempót autózni tilos az adott szakaszon. Előzni sárga zászló alatt tilos!

Piros zászló: A verseny vagy a pályabejárás azonnali leállítása (ezt a zászlót a pálya egész területén is lengethetik) Ekkor a sportolóknak azonnal meg kell állniuk lehúzódva az úttest szélére, hogy az esetlegesen érkező egyéb járművek elférjenek (pl. mentő, rescu, versenyigazgatói autó stb.) Ebben az esetben, akár forgalommal szemben történő közlekedőkre is számítani kell.

Amennyiben az adott poszton ténykedő bíró engedélyt ad a továbbhaladásra, akkor a sportolónak csak lassan az útszakasz jobb szélén (számítva egyéb közlekedőkre, akár forgalommal szemben is) szabad továbbhaladnia a stop állomásig és ott jelentenie kell a pályán tapasztaltakat a stopban ténykedő bírónak.

– A sportoló, akit vagy kézi jelzéssel, vagy zászló jelzéssel megállít egy sportbíró, az vagy megállapított időt kap, vagy újra indulhat az adott körben. Megállapított idő: Az adott S.Sz-on az adott sportoló által teljesített időeredmények közül, a legjobb reális időt kapja meg az adott köridőnek.

II/7 Értékelés

II/7/A – Versenyenkénti értékelés

– A speciál szakaszokon teljesített (az esetleges büntető idők beszámításával) időeredmény alapján.

– A versenykiírásban, vagy a versenyen (legkésőbb a hivatalos rajtlista kifüggesztéséig) a rendező rendelkezhet arról, hogy a lebonyolított speciál szakasz-ok számához képest, mennyi speciál szakasz eredménye számít a versenyértékelésébe.

  • Abszolút értékelés:- Az M csoport kivételével az összes kategóriában indulók
  • Kategóriánkénti értékelés:- Az adott kategórián belül indulók
  • Kupánkénti értékelés:- Az adott kupán belül indulók

Az első három versenyző:- serleg, vagy dísztárgy díjazásban részesül.

  • Holtverseny esetén az utolsó SSz-on teljesített idő a döntő tényező. Amennyiben az utolsó SSz eredménye is egyezik, akkor az előző SSz eredménye a döntő…

II/7/B – Éves értékelés

– A versenyeken szerezhető bajnoki pontok összessége alapján.

– Murvás (S.Sz.) talajú versenyek (min 60%) esetében 1,5 szorzójú pontszámot kell adni.

–    Abszolút értékelés:- Az M csoport kivételével az összes kategóriában indulók

  • Kategóriánkénti értékelés:- Az adott kategórián belül indulók
  • Kupánkénti értékelés:- Az adott kupán belül indulók

Az első három versenyző:- serleg, vagy dísztárgy díjazásban részesül.

Bajnoki pontok:-

1 helyezés – 10 pont

2 helyezés –   9 pont

3 helyezés –   8 pont

4 helyezés –   7 pont

5 helyezés –   6 pont

6 helyezés –   5 pont

7 helyezés –   4 pont

8 helyezés –   3 pont

9 helyezés –   2 pont

10 helyezés –  1 pont

II/8 Biztonság

Járművet a SSz-on elrajtoltatni, csak nappal és megfelelő látási körülmények között lehet!

– A rendezőnek a versenyző részére köteles kiadni egy un. „OK-táblát”. Az egyik oldalán egy SOS-t, vagy piros keresztet (+) ellenkező oldalán OK feliratot minimum A/4 méretben kell tartalmaznia.

– SOS, vagy piros kereszt (+):- továbbiakban SOS.

– Az SOS jelzés indokolatlan használata a versenyigazgató által kiszabandó büntetéssel sújtható.

– Az „OK” táblát a versenyzőnek a verseny teljes időtartama alatt a kocsiban kell tartania, úgy hogy egy mozdulattal azt elővehesse.

II/8/A – Baleset esetén:-

– Ha Sürgős orvosi beavatkozásra van szükség, akkor lehetőség szerint az SOS jelzést azonnal fel kell mutatni a következő versenyautónak.

– Minden versenyzőnek,akiknek a az SOS jelzést felmutatták, vagy olyan balesetet lát, ahol mindkét versenyző az autóban van és ezért nem képes az SOS jelzést felmutatni, azonnal és kivétel nélkül meg kell állni, és segítséget kell nyújtani. Lehetőség szerint azonnal, telefonon értesíteni kell a versenyigazgatót az eseményről. Minden soron következő autónak meg kell állni. A helyszínre érkező autók közül a második autónak tovább kell haladnia, és értesítenie kell a következő rádiós pontot vagy állomást. A megállt autónak egy sávot üresen kell hagyni a helyszínre érkező mentőegységek közlekedésének biztosítására. Ezen eljárás miatt megállított minden versenyző megállapított időt kap.

– Olyan baleset esetén, ahol azonnali orvosi beavatkozásra nincs szükség, a versenyzőpáros egyik tagjának az OK jelzést kell felmutatni az őket követő versenyautóknak. Amennyiben a versenyzőpáros elhagyja a járművet, az OK feliratot úgy kell kihelyezni, hogy azt a többi versenyzőpáros tisztán láthassa.

– Azon eseteket, amelyekben a versenyzők be tudnák tartani a fenti szabályokat, de megszegik azokat, jelenteni kell a Versenyigazgatónak.

II/8/B – Speciál szakaszon történő megállás esetében:-

– Minden gépjárműnek rendelkeznie kell 1db rögzített piros, fényvisszaverő háromszöggel, melyet abban az esetben, ha a gépjármű egy gyorsasági szakasz során leáll, a versenyzőpáros egyik tagjának kb.100 méterrel az autótól a rajt irányába (az útnak azon az oldalán, amelyiken az álló versenyautó is található), egy jól látható helyre kell kihelyezni a többi versenyző figyelmeztetésére. Ezen szabályt megszegő versenyzőkre a versenyigazgató büntetést szabhat ki. A háromszöget még akkor is ki kell helyezni, ha a gépjármű nincs az úton. A versenyt feladó versenyzők kötelesek a versenyigazgatót, vagy a rendezőt erről a lehető leghamarabb értesíteni, kivéve a vis major esetét. Ezen szabályt megszegő versenyzőkre a versenyigazgató büntetést szabhat ki.

– Minden gépjárműnek rendelkeznie kell 1db rögzített elakadás jelző háromszöggel és egy elsősegély dobozzal, melyeknek megléte és a jogszabályokban meghatározott tartalmát a műszaki átvételen ellenőrzik és a verseny közben is ellenőrzésre kerülhet. Hiánya Versenyigazgató által kiszabott büntetést von maga után.

Máté & Böri Team