Szabályzat

A VERSENYEKEN VALÓ RÉSZVÉTEL KIZÁRÓLAG A VERSENYSZABÁLYZAT MARADÉKTALAN ELFOGADÁSÁVAL LEHETSÉGES!!!

2023.éves Rendezvények általános Rövid leírása.

Sprint kupa sorozat általános leírása, jellemzői:

I/1. Mini-Sprint- /MS/ :

– Éves Rendezvény sorozat:

3-6 futamból álló sorozat, szabadidős-amatőr sportesemény.

– Részvételi engedély (regisztráció) kiváltása és egyéb sportolói feltételek:-

Éves M&B Team Tagság kiváltása.

Érvényes B kategóriás jogosítvány.

Érvényes jogosítvánnyal nem rendelkezők, orvosi alkalmassági igazolással.

Szabályismereti vizsga. (Minimum Vizsga) Évente az első Rendezvény előtt.

A vezető versenyző döntése alapján választhat, hogy navigátort használ, így a navigáció

előnyével kíván jobb eredményt elérni, vagy navigátor nélkül a navigáció hiányát vállalva az ebből fakadó súlycsökkentéssel kíván jobb eredményt elérni.

( Navigátor csak bukóketreccel szerelt autóban engedélyezett.)

Mini Sprintben 18 év alatti csak Szülői kérelemmel és nyilatkozattal, orvosi alkalmassági igazolással indulhat. A navigátor kötelező, aki csak a szülő, vagy a szülő meghatalmazottja lehet.

(Kizárólag csak bukóketreccel felszerelt autóval.)

18 év alatti navigátorként csak Szülői kérelemmel és nyilatkozattal, indulhat.

A vezető csak a szülő, vagy a szülő meghatalmazottja lehet.

Speciál szakaszok – „pálya”

– Pálya:.1500-5000m-ig Kis átlagsebesség. Ügyességi elemek – bója, vagy 2 egymásra

Fűzött személyautó gumiabroncs. A rendező döntése alapján adott lassítók esetében

alkalmazható a „menekülő utas” lassító.

– Járművek és biztonsági feltételek:

– Versenyautó /autó/ és versenyfelszerelések:

MS/S Széria (Gyári) csoportban:

-Tűzoltó készülék

-Min. 4 pontos biztonsági öv (gyártói)/ ( Homológ ajánlott, de nem kötelező)

-Csak „E” jelzésű gumiabroncs,

-Min. „E” jelzésű bukósisak,

-Műszálat nem tartalmazó zárt egyrészes overál. Zárt bőr vagy velúr cipő.

-Vonószem

MS/H Hobby csoportban:

-Tűzoltó készülék.

-Min. gyártó által gyártott megfelelő minőségű versenyülés.

-Min. 4 pontos biztonsági öv. ( Homológ ajánlott, de nem kötelező)

-Min.”E” jelű bukósisak.

-Műszálat nem tartalmazó zárt egyrészes overál. Zárt bőr vagy velúr cipő.

-Vonószem

A MS rendezvények egyéb jellemzői:

Az ügyességi elemekkel (természetes és mesterséges) nehezített, adott speciál szakasz teljesítése, melynek végén, a célt követően egy adott zónában történő kötelező megállási feladatot kell végrehajtani. Az a versenyző nyer, aki a kevesebb idő alatt hibátlanul teljesíti az adott S.Sz-t!

A versenyzőnek kötelezően részt kell venniük, az adminisztratív és a gépátvételen és a speciál szakasz (pálya) megismerését, memorizálását elősegítő pályabejáráson!

I/2. Rally-Sprint- /RS/ :

– Éves Rendezvény sorozat

3-6 futamból álló sorozat,szabadidős-amatőr sportesemény.

– Részvételi engedély (regisztráció) kiváltása és egyéb sportolói feltételek:

– Éves M&B Team Tagság kiváltása.

– Érvényes B kategóriás jogosítvány.

– Érvényes jogosítvánnyal nem rendelkezők, orvosi alkalmassági igazolással.

– Szabályismereti vizsga. (Minimum Vizsga) Évente az első verseny előtt.

-Versenyzői múlt.

-18 év alatti csak Szülői kérelemmel és nyilatkozattal, orvosi alkalmassági igazolással indulhat.

A navigátor csak a szülő, vagy a szülő meghatalmazottja lehet.

-18 év alatti,navigátorként csak Szülői kérelemmel és nyilatkozattal, indulhat.

A vezető csak a szülő, vagy a szülő meghatalmazottja lehet.

Versenyzői múlt:-

5 éven belüli, minimum MS. vagy MS. szintű autósport rendezvényen történt

balesetmentes verseny befejezésének igazolása, vagy 10 éven belüli minimum MS. szintű

autósport licenc, vagy előfutóként, jegyzőkönyvezett baleset (a verseny megszakításával

járó baleset) mentes verseny teljesítése esetén indulhat először a versenyző az adott kategóriájában.

Versenyzői múltnak számít a minimum 2 befejezett Szlalom verseny vagy Rábaring-i Tesztedzéseken való részvétel is.

-Speciál szakaszok – „pálya”

4Km –12Km Közepes átlagsebesség. Ügyességi elemek – 2, vagy 3 egymásra

fűzött személyautó gumiabroncs.

A rendező döntése alapján adott lassítók esetében alkalmazható a „menekülő utas” lassító.

– Járművek és biztonsági feltételek:-

– Versenyautó és versenyfelszerelések:

Rally Sprint:

-Bukócső. ( Homológ ajánlott, de nem kötelező)

-Tűzoltó készülék.

-Külső és Belső Áramtalanitó

-Min. gyártó által gyártott megfelelő minőségű versenyülés. . ( Homológ ajánlott, de nem kötelező)

-Min. 4 pontos biztonsági öv. . ( Homológ ajánlott, de nem kötelező)

-Elől – Hátul Vonószem

-Min.”E” jelű bukósisak.

-Műszálat nem tartalmazó bokánál és csuklónál zárt egyrészes overál.

-Zárt bőr vagy velúr cipő.

A Rally Sprint versenyek egyéb jellemzői:

Az ügyességi elemekkel (természetes és mesterséges) nehezített, adott speciál szakasz teljesítése, melynek végén, a célt követően egy adott zónában történő kötelező megállási feladatot kell végrehajtani. A versenyzőnek kötelezően részt kell venniük, az adminisztratív és a gépátvételen és a speciál szakasz (pálya) megismerését, memorizálását elősegítő pályabejáráson!

Egyéb jellemzők leírása :

– Egy rendezvényen belül, ha mindkét versenyző joga, illetékessége megállapítható a vezetés szempontjából, akkor, külön nevezéssel, de ugyan azon versenyjárművel is elindulhatnak. Ha a speciál szakasz megengedi a szakasz utáni azonnali visszahajtást a rajt előtti gyűjtőbe, akkor a Mini Sprint-be és a Rally Sprint-be is lehetséges! Csak akkor vezethet, mind két versenyző, ha a versenyjármű ülése és öve mindkét versenyző részére megfelelően beállítható.

Egy versenyre, egy versenyautóra, maximum kettő vezető nevezést lehet beadni, amennyiben a fent írtakat betartják, illetve a versenyjármű üzemben tartója, vagy tulajdonosa ehhez írásban hozzájárult!

Sportszerű viselkedés:

– A versenyző köteles sportszerűen és a szabályok alapján viselkedni és tevékenykedni a rendezvényeken. A versenyző felelős a segítői, szervizesei magatartásáért is. A rendezvényeken kívül pozitívan, sportszerűen kell képviselnie sportágainkat.

– Sportszerűtlen magatartás esetén, felfüggesztett rajtengedély megvonástól, akár Egyesületi Tagság visszavonásig lehet büntetni.

I/3 Nevezések:

I/3/A – Rendezvény kiírások

– Az adott rendezvény minimum, a rendező honlapján, az adott rendezvény előtt 30 nappal kell közzétenni a versenykiírást.

I/3/B – Részvételi díjak

– Nevezési díjak:

– Mini Sprint 24.000Ft / nevezés

– Rally Spinrt 40.000Ft / nevezés

I/3/B/1 – Nevezési /lap/

– A nevezéseket, a versenykiírásban megadott módon és formában kell teljesíteni a versenyzőknek.

– A hivatalos nevezési lapot géppel, vagy olvasható módon nyomtatott betűkkel kell kitölteni és aláírni, majd az adminisztratív átvételen átadni.

I/3/C – Előnevezés

– Az adott rendezvény kiírásban megadott módon kell a verseny nevezést elküldeni.

I/3/D – Helyszíni nevezés

– A rendezvényre a helyszínen is lehet nevezni, amennyiben ezt a rendező /szervező/ a versenykiírásban engedélyezi. A helyszínre az olvashatóan és hiánytalanul kitöltött nevezési lapot kell hozni és az adminisztratív átvételen az adminisztratív átvétel szabályai szerint kell le adni. Ebben az esetben a helyszínen (adminisztratív átvétel) kell fizetni a helyszíni nevezési díjat.

(Helyszíni nevezés összege: a nevezési díj + 25%)

I/4 Minimumvizsgák

– Minden versenyzőnek, évente az első versenye előtt írásos minimum vizsga lapot (teszt lap) kell kitöltenie, melynek eredményessége esetén indulhat a versenyeken.

I/5 Versenyjármű regisztrációk és gépátvételek

– Minden rendezvény előtt gépátvételen kell minden autónak, vagy versenyjárműnek részt venni, sikeres adminisztrációs átvételt követően.

– A sikeres gépátvétel után, a versenyzőnek kötelessége a nevezési lapot az adminisztratív átvételen leadni és ellenőriznie kell a műszaki bizottság kategória besorolását. Amennyiben nem ért egyet a műszaki bizottság kategória besorolásával, 20 percen belül jeleznie kell a versenyigazgatónak a panaszát, írásban.

I/6 Kategóriák Díesel és a Turbos autók cm3x 1.7 szorzóval indulnak.

MS– Mini Sprint

MS-Széria – Gyári cm3 független csak utcai E jeles gumival

MS-1 – 900cm3-ig 2wd

MS-2 – 1400cm3-ig 2wd

MS-3 – 1600cm3-ig 2wd

MS-4 – 2000cm3-ig 2wd

MS-5 – 2000cm3-tól 2wd turbo vagy 4wd

Kupák (kiírható)

MS-LADA kupa

MS-RWD kupa

MS- FWD kupa (Front hajtás)

MS- TURBÓ (Turbó vagy 4wd)

RS – Rally Sprint

RS-1 – 900cm3-ig 2wd

RS-2 – 1400cm3-ig 2wd

RS-3 – 1600cm3-ig 2wd

RS-4 – 2000cm3-ig 2wd

RS-5 – 2500cm3-ig 2wd

RS-6 – 2500cm3-től vagy 4wd

RS-L1 – 2000cm3-ig (licencel rendelkező versenyző)

RS-L2 – 2000cm3-től (licencel rendelkező versenyző)

Kupák

RS-LADA kupa

RS-RWD kupa

RS-FWD kupa (Front hajtás)

RS- TURBÓ kupa (Turbó vagy 4wd)

RS- L RWD kupa – (licencel rendelkező versenyző)

RS- L FWD kupa – (licencel rendelkező versenyző)

– A rendezvény kiírásban kiírt kategóriák minimum létszáma: 3 elrajtolt autó. Abban az esetben, ha nincs meg a minimális létszám a versenyzőket a következő magasabb kategóriába kell sorolni.

Az adott rendező, ebben az esetben, egyéb plusz kupát is kiírhat igény esetén. A rendező döntése alapján.

I/7 Műszaki szabályok

-Minimum 2 kg-os tűzoltó készülék, megfelelően rögzítve, egy mozdulattal kivehető módon.

– Külső áramtalanító működnie kell.

-Első hátsó megfelelően rögzített vonószem megfelelő jelöléssel. (Piros nyíl)

A rendezvényen, a sportoló által vezetett, gépjárműnek kifogástalan műszaki állapotban kel lennie. Továbbá a rendezvény előtt (közvetlenül) a gépjárművön, a megfelelő karbantartásokat el kell végezni, vagy elvégeztetni, különös tekintettel a karosszéria, üzemanyag ellátó berendezések, futómű, kormánymű, fékberendezésekre. Továbbá a gépjárművet megfelelő szakműhelyben rendszeresen és szakszerűen karban kell tartani.

A rendezvényen induló gépjárműnek szerkezetileg megfelelőnek kell lennie a típus kereskedelmi forgalomba hozott kivitellel, vagy adott és megfelelő szakműhelyben szakszerűen, versenycélra lehet átalakítani, melynek meg kell felelnie a Biztonsági és Technikai szabályoknak, valamint rendszeresen és megfelelően ellenőrzött, és karbantartottnak kell lennie a gépjárműnek. Az esetleges átalakítások esetében, a sportolónak kell vállalnia a felelőséget a megfelelő és szakszerű átalakításért.

II. Rendezvények lebonyolítása

– A versenyzőnek az előre megadott időpontban kell megjelennie az átvételeken.

– A rajtlistát minden versenyzőnek le kell ellenőriznie és amennyiben a versenyző álláspontja szerint valamely adat nem megfelelő, akkor a kifüggesztést követő 20 percen belül a versenyigazgató felé panasszal kell élni.

II/1 Átvételek

– A résztvevőnek az előre megadott időpontban kell megjelennie az átvételeken, az un. „Átvételi idő lista” és vagy a versenykiírás alapján.

– Azon résztvevők esetében, akik egy gépjárművel többen kívánnak indulni, egy írásos kérelmet kell benyújtaniuk az adminisztratív átvételen (II/1/A – 1), melyben fel kell tüntetni a gépjármű adatait és az indulni kívánó résztvevők nevét. Ebben az esetben a rendező intézkedik arról, hogy ne közvetlen egymás után rajtoljanak az érintett versenyzők.

– Két átvételt különböztetünk meg. Az adminisztratív átvételt és a gépátvételt.

– A nevezési lapot az adminisztratív átvétel sikeres teljesítése után a résztvevőnek vissza adják, amit (nevezési lap) a gépátvételre magával kell vinnie és ott a műszaki ellenőröknek át kell adnia. A gépátvételen a műszaki bizottság beírja az általa meghatározott kategóriát. Ha a résztvevő ezzel nem ért egyet akkor 20 percen belül a rendezvény igazgatóhoz kell fordulnia panasszal. A résztvevő köteles meggyőződni róla, hogy a gépátvevők milyen kategóriát állapítanak meg.

– A versenykiírásban a rendező más eljárási módozatot is előírhat ( adminisztratív és a gépátvételek sorrendje, illetve a nevezési lap kezelésével kapcsolatban).

II/1/A – Adminisztratív átvétel

Az adminisztratív átvételen be kell mutatni a résztvevőnek a következő dokumentációkat.:

– Az egyesületi tagsági kártyát vagy az igazoló szelvényt.

– Kitöltött Nevezési lap.

– Személyazonosító igazolvány,Lakcím kártya

– Jogosítvány,(ha nem rendelkezik érvényes jogosítvánnyal,akkor orvosi alkalmassági igazolás)

– 18 év alatti személy,Szülői kérelmet és nyilatkozatot,

– A befizetést igazoló szelvényt vagy bizonylatot.

Az adminisztratív átvételen kiosztásra kerül:

– Esetleges végrehajtási utasítások, rendezői itiner (szükség szerint) átadása, vagy

közlése ezek elérhetőségéről. Esetleges kérelmek beadása.

– Gépjárművekre felragasztandó dokumentációk (kötelező matrica) átadása.

II/1/B Gépátvétel:

A gépátvétel, minden Mini Sprint és Rally Sprint futam előtt kötelező.

Gépjármű ellenőrzése. Első sorban a biztonsági felszerelések szemrevételezéssel

történő ellenőrzése és beazonosítása..

A gépátvételre, csak megfelelően karban tartott és a műszaki szabályzatoknak megfelelő

gépjárművel lehet megjelenni.

Az adminisztratív átvételen a gépátvételen kapott felragasztandó dokumentációk, megfelelő helyre való

felragasztása után lehet megjelenni.

– 1 – Gépjármű fékpróba.

– 2 – Gépjármű szemrevételezéses ellenőrzése.

– 3 – Versenyfelszerelések és kötelező tartozékok ellenőrzése: – versenyruházat, bukósisak,

Elakadás jelző háromszög, eü. doboz, szerelő ponyva, min. 120 l.-es szemetes zsák.

II/2 Résztvevői eligazítás

– A résztvevői eligazítás helyét és időpontját a rendezvény kiírásban kell közzétenni, ha változás történik, azt a hivatalos hirdető táblán közzé kell tenni.

– A résztvevői eligazításra minden olyan sportolónak kötelessége részt venni, aki sikeresen teljesítette az átvételeket.

– Az indulók a rendezvénnyel kapcsolatban kérdéseket tehetnek fel.

– A sorszám osztás, rendezvény eligazítása végén kerül lebonyolításra. Amennyiben az

előnevezés lett előírva a rendező, az adminisztratív átvételen is kioszthatja a rajtszámokat.

– Amennyiben a futamon kiadásra kerül menetlevél, azt a rendezvény eligazítása végén a rajtszámokkal együtt kell kiosztani, vagy az adminisztratív átvételen.

II/3 Pályabejárás

– A pályabejárás minden rajtlistán szereplő és indulónak kötelező.

– A pályabejáráson, a rendezvénykiírás alapján, vagy a futamra benevezett gépjárművel, vagy

civil széria gépjárművel kell teljesíteni (rendezvénykiírás alapján).

– A pályabejárást úgy kell a résztvevőnek végrehajtani, hogy számítania kell más, akár civil közlekedőkre is. Külön engedély (pl.- lezárt ellenőrzött szakasz esetén: – behajtani tilos, bal oldali forgalmi sáv) nélkül a pályabejárás során sem sérthetőek meg a KRESZ szabályai.

– A pályabejáró gépjárművel, a pályabejáráson erőcsúsztatási manővert tilos végrehajtani.

– A pályabejáráson, a rajt, az ügyességi elemek (lassítók, terelők), a jelölt rádióspontok, a cél és a stop helyszíneit különös gonddal (kiemelten) kell regisztrálni.

– A pályabejárás során, amennyiben az induló a speciális szakaszon vitatható részt, vagy elemet észlel, akkor azt a rendező, vagy a rendezvény igazgató felé egyértelműsítési célzattal jelezni kell, amit a versenyzői eligazításon is szóvá kell tennie.

II/5 Szervízpark

– Szerviz tevékenységet, csak a kijelölt szerviz területen szerelő ponyván folytathat a induló a balesetbiztonsági szabályok betartásával.

– A szerviz parkban szolgálatot teljesítő sport bíró utasításait a versenyzőnek be kell tartania.

– A szerviz parkban a megengedett legnagyobb sebesség 20Km/h. Mások és saját testi épségére figyelemmel kell óvatosan közlekednie. Ezen szabály érvényes mindenkire aki belép a szerviz területre.

– Amennyiben a rendező előírja csak szerelő ponyván lehet szerviz tevékenységet folytatni.

– A résztvevőnek kijelölt, vagy elfoglalt szerviz helyet, abban az állapotban kell elhagyni, amilyen állapotban a induló azt elfoglalta.

– Az esetleges szemetet köteles a versenyző az általa hozott min. 120l.-es szemetes zsákba gyűjteni. Ha a rendező nem tud biztosítani olyan helyet ahova a résztvevő a rendezvény után a szemetet lerakja, akkor a résztvevőnek az összegyűlt hulladékot el kell szállítania a rendezvény helyszínéről egy olyan helyre ahol azt szabályosan lerakhatja.

– Amennyiben a szerviz parkból felvezetéssel tud eljutni az induló a rajt gyűjtő állomásra, akkor a rendező által megadott időpontban és helyen (általában a szerviz park kijárati pontja) fel kell sorakoznia.

– Amennyiben a szerviz parkból a rajt gyűjtő állomásig felvezetés nélkül juthat el az induló, abban az esetben a szerviz parkból kellő időben kell távoznia ahhoz, hogy lassú biztonságos sebességgel el tudjon jutni a rajt gyűjtő állomásig.

– A szerviz park és a speciál szakasz között a maximális haladási sebesség, 30Km/h. Mások és saját testi épségére figyelemmel kell óvatosan közlekednie. Ezen szabály érvényes mindenkire aki ezen szakaszon közlekedik.

II/6/D – Zászló jelzések

– A speciál szakaszon zászló jelzések lehetnek. A zászló jelzést, csak mellényt viselő SB. adhat. Amennyiben zászló jelzés történik, a versenyzőnek az adott színű zászló jelzésnek megfelelően kell eljárni. Amennyiben az induló, a SB. kézzel történő jelzését, vagy a zászló jelzést figyelmen kívül hagyja, kizárással büntethető.

Sárga zászló: Fokozott figyelemmel kell vezetni és fel kell készülni a lassításra, az esetleges kikerülésre mert a pályán, vagy közvetlenül mellette valamilyen akadály várható. Versenytempót autózni tilos az adott szakaszon. Előzni sárga zászló alatt tilos!

Piros zászló: A futam vagy a pályabejárás azonnali leállítása (ezt a zászlót a pálya egész területén is lengethetik) Ekkor a sportolóknak azonnal meg kell állniuk lehúzódva az úttest szélére, hogy az esetlegesen érkező egyéb járművek elférjenek (pl. mentő, rescu, versenyigazgatói autó stb.) Ebben az esetben, akár forgalommal szemben történő közlekedőkre is számítani kell.

Amennyiben az adott poszton ténykedő bíró engedélyt ad a továbbhaladásra, akkor a sportolónak csak lassan az útszakasz jobb szélén (számítva egyéb közlekedőkre, akár forgalommal szemben is) szabad továbbhaladnia a stop állomásig és ott jelentenie kell a pályán tapasztaltakat a stopban ténykedő bírónak.

– A sportoló, akit vagy kézi jelzéssel, vagy zászló jelzéssel megállít egy sportbíró, az vagy megállapított időt kap, vagy újra indulhat az adott körben. Megállapított idő: Az adott S.Sz-on az adott sportoló által teljesített időeredmények közül, a legjobb reális időt kapja meg az adott köridőnek.

II/7 Értékelés

II/7/A – Rendezvényekkénti értékelés

– A speciál szakaszokon teljesített (az esetleges büntető idők beszámításával) időeredmény alapján.

– A rendezvénykiírásban, vagy a futamon (legkésőbb a hivatalos indulólista kifüggesztéséig) a rendező rendelkezhet arról, hogy a lebonyolított speciál szakasz-ok számához képest, mennyi speciál szakasz eredménye számít az értékelésébe.

– Abszolút értékelés:- A licenc kategóriákon kívül az összes kategóriában indulók

– Kategóriánkénti értékelés:- Az adott kategórián belül indulók

– Kupánkénti értékelés:- Az adott kupán belül indulók

– Az első három induló:- serleg, vagy dísztárgy díjazásban részesül.

– Holtverseny esetén az utolsó SSz-on teljesített idő a döntő tényező. Amennyiben az utolsó SSz eredménye is egyezik, akkor az előző SSz eredménye a döntő…

II/7/B – Éves értékelés

– A 5 versenyen szerezhető bajnoki pontok összessége alapján.

– Murvás (S.Sz.) talajú versenyek (min 60%) esetében 1,5 szorzójú pontszámot kell adni.

– Holtverseny esetén az egymáshoz viszonyított elért Abszolút helyezések eredménye a döntő

– Abszolút értékelés:- A Licences kategóriák kivételével az összes kategóriában indulók

– Kategóriánkénti értékelés:- Az adott kategórián belül indulók

– Kupánkénti értékelés:- Az adott kupán belül indulók

– Az első három versenyző:- serleg, vagy dísztárgy díjazásban részesül.

– Éves pontok:-

1 helyezés – 10 pont

2 helyezés – 9 pont

3 helyezés – 8 pont

4 helyezés – 7 pont

5 helyezés – 6 pont

6 helyezés – 5 pont

7 helyezés – 4 pont

8 helyezés – 3 pont

9 helyezés – 2 pont

10 helyezés – 1 pont

II/8 Biztonság

Járművet a SSz-on elrajtoltatni, csak nappal és megfelelő látási körülmények között lehet!

– A rendezőnek a induló részére köteles kiadni egy un. „OK-táblát”. Az egyik oldalán egy SOS-t, vagy piros keresztet (+) ellenkező oldalán OK feliratot minimum A/4 méretben kell tartalmaznia.

– SOS, vagy piros kereszt (+):- továbbiakban SOS.

– Az SOS jelzés indokolatlan használata a versenyigazgató által kiszabandó büntetéssel sújtható.

– Az „OK” táblát a indulónak a rendezvény teljes időtartama alatt a kocsiban kell tartania, úgy hogy egy mozdulattal azt elővehesse.

II/8/A – Baleset esetén:-

– Ha Sürgős orvosi beavatkozásra van szükség, akkor lehetőség szerint az SOS jelzést azonnal fel kell mutatni a következő versenyautónak.

– Minden indulónak,akiknek a az SOS jelzést felmutatták, vagy olyan balesetet lát, ahol mindkét résztvevő az autóban van és ezért nem képes az SOS jelzést felmutatni, azonnal és kivétel nélkül meg kell állni, és segítséget kell nyújtani. Lehetőség szerint azonnal, telefonon értesíteni kell a versenyigazgatót az eseményről. Minden soron következő autónak meg kell állni. A helyszínre érkező autók közül a második autónak tovább kell haladnia, és értesítenie kell a következő rádiós pontot vagy állomást. A megállt autónak egy sávot üresen kell hagyni a helyszínre érkező mentőegységek közlekedésének biztosítására. Ezen eljárás miatt megállított minden versenyző megállapított időt kap.

– Olyan baleset esetén, ahol azonnali orvosi beavatkozásra nincs szükség, a induló páros egyik tagjának az OK jelzést kell felmutatni az őket követő versenyautóknak. Amennyiben a induló páros elhagyja a járművet, az OK feliratot úgy kell kihelyezni, hogy azt a többi induló páros tisztán láthassa.

– Azon eseteket, amelyekben a indulók be tudnák tartani a fenti szabályokat, de megszegik azokat, jelenteni kell a rendezvény igazgatónak.

II/8/B – Speciál szakaszon történő megállás esetében:-

– Minden gépjárműnek rendelkeznie kell 1db rögzített piros, fényvisszaverő háromszöggel, melyet abban az esetben, ha a gépjármű egy gyorsasági szakasz során leáll, a induló páros egyik tagjának kb.100 méterrel az autótól a rajt irányába (az útnak azon az oldalán, amelyiken az álló versenyautó is található), egy jól látható helyre kell kihelyezni a többi résztvevő figyelmeztetésére. Ezen szabályt megszegő indulókra a rendezvény igazgató büntetést szabhat ki. A háromszöget még akkor is ki kell helyezni, ha a gépjármű nincs az úton. A versenyt feladó versenyzők kötelesek a rendezvényigazgatót, vagy a rendezőt erről a lehető leghamarabb értesíteni, kivéve a vis major esetét. Ezen szabályt megszegő résztvevőkre a rendezvény igazgató büntetést szabhat ki.

– Minden gépjárműnek rendelkeznie kell 1db rögzített elakadás jelző háromszöggel és egy elsősegély dobozzal, melyeknek megléte és a jogszabályokban meghatározott tartalmát a műszaki átvételen ellenőrzik és a verseny közben is ellenőrzésre kerülhet. Hiánya Rendezvény igazgató által kiszabott büntetést von maga után.